Hogyha a játékokról beszélgetünk, az idősebb generációnak a régi, hagyományos játékok, mint például az építőkocka, a lego, a kisautók és hasonlók jutnak eszükbe, a fiatalabb generációnak pedig inkább a számítógépes játékok ugranak be elsőként.

Napjainkban egyre elterjedtebbek a telefonos játékok és már szinte külön játékos bázisnak számítanak a telefon nyomkodók. Ha belegondolunk, ez a tendencia érthető is, hiszen mindenki rendelkezik mobiltelefonnal és mindannyian szeretünk kikapcsolódni.

A legtöbben azt gondolják, hogy a fiúk a digitális játékosok

A legtöbben azt gondolnánk, hogy a digitális játékosok leginkább fiúkból állnak, ám a nagy játékfejlesztő cégek koránt sem őket célozzák, mint elsőszámú célközönséget.

Kissé meglepő lehet, ha megfigyeljük, hogy sok multi nőknek készít játékokat és legfőképp a középkorú anyukáknak. Igen, ez pontosan így van, még akkor is, ha szembe megy azzal, hogy a fiatalabb fiúk szoktak a legtöbbet játszani. A legújabb tendencia szerint a középkorú nőket célozzák a mobil játékokat gyártó cégek, ugyanis megfigyelték, hogy bizonyos játék kategóriákban a legnagyobb számot ők teszik ki.

Néhány fő kategóriát kiemeltek, melyekre érdemes ilyen szempontból koncentrálni. Az egyik az összehúzogatós játék. Az ilyen típusú játékokban sok színes forma helyezkedik el négyzetrács alakzatban és úgy kell őket húzogatni, hogy minimum három egyszínű alakzat kerüljön egymás mellé és akkor az a három alak eltűnik. A játék addig tart, amíg minden formát el nem tűntetünk, vagy az időnk lejár. Ha sikerrel vettük az akadályt, mehetünk a következő szintre, ha nem sikerült, akkor egy kis idő múlva ismételten próbálkozhatunk. Ez egy igazán jó módszer a kikapcsolódáshoz.

A másik kategóriába az agyat tornásztató játékok tartoznak

A másik ilyen nagy kategóriába azok a játékok tartoznak, melyek valamilyen szinten megtornáztatják az agyat. A legtöbb rejtvény játék, találós kérdések, hasonlók. Az egyik legnépszerűbb ilyen játéktípus, amikor megadott tíz-tizenkét betűből a lehető legtöbb szót kell alkotni. Az ilyen típusú játékok bázisait leginkább a középkorú nők alkotják, ám egészen pontosan nem tudni miért.

Feltételezhető, hogy ezek kis könnyed játékok és a napi tevékenységeik közben ilyenekre tudnak maximum időt szakítani, vagy esetleg azért, mert jobban kedvelik a műveltséget és tudást igénylő játékokat, de az is lehet, hogy csak az ízlés játszik közbe és pusztán a véletlen, hogy így alakult. Mindenesetre, ha hasonló játék készítésén törnénk a fejünket, jól gondoljuk meg, hogy ki is pontosan a mi célközönségünk, illetve, hogy kikre számíthatunk, mint potenciális játékos.